ההחלטה לבטל את הסבסוד למעונות לילדי אברכים – תידחה בחודשיים

אבי רבינא No Comments on ההחלטה לבטל את הסבסוד למעונות לילדי אברכים – תידחה בחודשיים

ההחלטה לבטל את הסבסוד למעונות היום לילדי אברכים – תידחה בחודשיים על מנת "לתת זמן היערכות למערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן"

בחורי ישיבה בעת תלמודם • אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי החליטו לדחות את את ההחלטה בעניין סבסוד מעונות היום, בחודשיים. זאת, על מנת "לתת זמן היערכות למערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן".

ההחלטה שקובעת כי רק משפחה שבה שני בני הזוג עובדים, או או רוכשים השכלה לשם תעסוקה תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021. מדובר בהחלטה שתמנע מאברכי כוללים חרדיים סבסוד למעונות היום לילדיהם.

ח״כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב: "ההחלטה של ליברמן וברביבאי לדחות את הקיצוץ הנפשע בסבסוד מעונות היום לאברכים, אינה הופכת אותה למוצדקת. אל תפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה. הממשלה הרפורמית של בנט-ליברמן-לפיד מתאכזרת לחרדים ופוגעת במסורת ישראל".

ח"כ פרוש: "ליברמן דחה את הקיצוץ לחרדים במעונות יום לא מכיוון שחזר בתשובה אלא לאחר שהבין שקיים קושי משפטי ביישום ההחלטה במועד שרצה. אני קורא לראש הממשלה הנושא באחריות לבטל לאלתר את הרפורמה הפוגענית".

מרן ראש הישיבה, הגאון הרב גרשון אדלשטיין התייחס היום לראשונה להחלטת שר האוצר, שתמנע מאברכים סבסוד למעונות היום ואמר: "לדאבוננו יש אנשי ציבור שלא מבינים שזכות התורה מגן על כלל ישראל ורוצים לגזור גזירות כלכליות שלא יוכלו ללמוד, שילכו לעבוד. לכן צריך להתחזק בעסק התורה כדי למנוע את הגזרות".

אתמול פורסם, כי ב'ימינה' מבקשים להחריג את אברכי הציונות הדתית מביטול סבסוד המעונות, באמצעות הוספת קריטריון שאברך ששרת בצה"ל כן יהיה זכאי לסבסוד, וכך המפסידים העיקריים כתוצאה מההחלטה יהיו בעיקר אברכי הכוללים מהמגזר החרדי. כך פרסם לראשונה העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן חדשות'.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, תקף בחריפות את ההחלטה: "'יצא המרצע מן השק' – אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית", אמר גפני.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף למתקפה ואמר: "ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה".



0 תגובות